tirsdag den 22. april 2008

Med Gregers på kundebesøg i Klaksvik

Hotel Føroyar - herlig udsigt over hele Torshavn

Ja, Ivan og jeg besluttede den første dag at tage med Gregers på kundebesøg, da Gregers skulle til så eksotiske steder som Klaksvik og Saltangara.
Klaksvik (på dansk Klaksvig) husker vi jo fra den store strid i midten af 50'erne, hvor der blev indsat en dansk politistyrke mod en folkemængde i Klaksvik, der ville beholde en genstridig overlæge. En dansk delegation var få dage forinden blevet drevet tilbage til deres skib og fortøjringerne kastet. Nej, øboer skal man ikke tirre!

Mens Gregers solgte i massevis af pærer og el-artikler, gik Ivan og jeg en tur rundt i byerne og indsnusede den færøske luft, der fra morgenstunden havde været lidt kedelig og grå. Vi frekventerede et par cafeer og fik kaffe! De er svære af finde her. Mange er lukkede. Alle er venlige - og alle taler dansk, så vi nød af være sjældne turister.
Vi har fundet ud af, at der er en golfbane på øen - omend en meget speciel een. Det vender vi tilbage til.
I midten Klaksvik kirke og herover et view ud over Klaksvik.

2 kommentarer:

Bente og Ivan sagde ...

Det ser da rigtig spændende ud hos jer. Håber I nyder det, vi har stadig sol fra en skyfri himmel, men lidt koldere i dag. Jane, Mikkel og jeg skal i teater i aften og se Beauty and the Beast.
Fortsat god tur.

Karen sagde ...

Hej med jer! nyd det bare men kom nu ikke ud i noget I ikke kan klare, jeg nyder billederne og jeres oplevelser.Marianne og jeg har nu afleveret vores opgave, så jeg holder fri til efter weekenden, så må jeg igang med at forberede mig til eksamen den 6. maj. knus til jer alle 3 Karen