mandag den 21. april 2008

Turen begyndte med en grov joke ...!


HUSK alle billeder kan forstørres med et klik.

Turen var oprindeligt planlagt af Gregers og undertegnede. Gregers er en af vore golfvenner fra vinterturene. Jeg skulle med som det tynde øl, mens han skulle besøge kunder på Færøerne.
Men allerede 10 km før jeg nåede Hanstholm, lugtede jeg, at der var noget uldent i gære. I mobiltelefonen spurgte Gregers til p-plan for bilen. "Jeg parkerer ved Sømandshjemmet!" var mit svar. "Godt, så er vi der om ti minutter!"
"Vi" sagde han. Det grublede jeg lidt over. Men måske havde Anne Grete fulgt ham til færgen...?
Nå, der var jo lidt stress på, så pludselig stod vi der over for hinanden - TRE personer. Den tredie var min svoger Ivan! Og det havde de holdt hemmeligt i flere uger!
Det var da en grov joke - men heldigvis da en af dem, der trods alt er behagelig!

Da gensynsglæden havde lagt sig, og vi var kommet ombord, afsejlede "Norröna" præcis kl. 17. Vejret var som i resten af Danmark helt formidabelt - høj sol og blå himmel. Foråret var kommet med fuld musik.
Det første store sceneri, vi oplevede ombord, var solnedgangen. Sådan som den skulle være - uden en eneste sky på himlen.
Så var det tid at gå til middagsbordet - buffet af den bedste slags.

Kahytten var med udsigt, så vi vågnede tidligt op til endnu en høj himmel med sol og fantastiske scenerier, mens vi sejlede ind i skærgården til Bergen denne søndag morgen ved 7-8 tiden. Det var tid at stille urene en time tilbage, da færgen regnede med færøsk tid
........................................Her ses kaptajn og styrmand på Broen

Fra Bergen sejlede vi videre ad en anden gren af de norske fjorde, og snart var vi i rum sø på vej nord om Shetlandsøerne, forbi en masse boreplatforme - mod fåreøerne i nord.

Det blev nat igen - og i dag i den tidlige morgen sejlede vi så ind mellem holmene til Torshavn, hvor vi lagde til kl. 06,00.

1 kommentar:

john sagde ...

Hej med jer!
Carsten, du var vist den eneste, som ikke vidste Ivan skulle med.
Håber i hygger jer og nyder den fantastiske færøske sang på de små steder.
Pas nu på spilleautomaterne, når I skal hjem.
Super flotte billeder.
Fortsat god tur.
Kærlig hilsen til alle
Else og John